Garantie & Reparatie

Garantie & Reparatie

Dat lossen we zo snel mogelijk op. Pas ontvangen In de meeste gevallen retourneer je gratis je artikel en we betalen je zo snel mogelijk terug. Met pas bedoelen we binnen de zichttermijn. Voor Zelfbouw Pieters is de zichttermijn 30 dagen na aankoop. Al langer in huis Defecten zijn er om verholpen te worden. Als je toestel niet meer werkt, schakel je gemakkelijk onze reparatieservice in via ons contactformulier. Bij sommige artikelen schuilt de oplossing in een supereenvoudig hoekje. Daarom zie je een eerste-hulp-bij-storingen als je zo’n artikel aanmeldt voor reparatie.

Natuurlijk! Wij garanderen dat je bij Zelfbouw Pieters een artikel koopt dat in goede staat is en bij normaal gebruik zoals verwacht blijft werken, dit is de wettelijke garantie. Zolang je die airco alleen gebruikt om je ruimte te verwarmen en niet in je sauna, komt het wel goed met dat normaal gebruik.

Als het niet zo is, zoeken we naar een goede oplossing. Afhankelijk van je artikel regelen we een reparatie of terugbetaling van het aankoopbedrag.

Je factuur of aankoopbewijs is ook meteen je garantiebewijs. Je factuur bewaren we in je account, bij de bestelling. Zo raak je die nooit meer kwijt. Handig, toch?

Dat hangt van het artikel af. De garantie die wij je bieden, is wettelijk vastgelegd en is afgestemd op de verwachte levensduur van een artikel. Zo moet een koelkast of wasmachine bijvoorbeeld langer meegaan dan een dvd-speler of reishaardroger.

De fabrieksgarantie verschilt per fabrikant. Hoelang die duurt, zie je in de documentatie van je artikel.

Onze reparatieservice staat sowieso voor je klaar. We hebben alleen een startschot nodig. Dat geef je via het contactformulier. Dat staat op onze reparatie pagina.

Kleine artikelen verstuur je daarna gratis naar onze reparatieservice. Je krijgt een adreslabel en een speciaal label om in de doos toe te voegen. Bij grote artikelen zoals een wasmachine komt de reparateur bij je thuis langs.

  1. Meld je artikel aan ter reparatie en ontvang de verzendinstructies.
  2. Verstuur gratis je artikel naar het Zelfbouw Pieters servicecentrum.
  3. We controleren het artikel en sturen het door naar de reparateur.
  4. Je ontvangt je artikel of het aankoopbedrag terug.

Zo kort mogelijk. We hebben onszelf een maximum duur van 15 werkdagen opgelegd. Maar natuurlijk streven we ernaar veel sneller klaar te zijn. We houden je sowieso bij elke stap van de reparatie op de hoogte.

Als de reparateur bij je thuis langskomt, komt hij niet tot 15 werkdagen kamperen. Meestal heeft hij het toestel dezelfde dag al gerepareerd.

Buiten garantie
Als een defect niet binnen de garantie valt, kan de reparatie iets langer duren. We gaan namelijk pas aan de slag nadat jij ons de toestemming hebt gegeven. We geven je dan ook eerst een inschatting van de kosten zodat jij kunt beslissen wat je wilt doen.

Binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn repareren we je artikel gratis. Ook buiten de garantievoorwaarden laten we je niet in de kou staan. We repareren je artikel tegen betaling maar geven eerst een inschatting van de kosten. Zo kun jij bepalen wat je wilt doen:
    1. laten repareren tegen betaling
    2. terugsturen zonder repareren, na betaling van de onderzoekskosten van 19,95 euro of 60 euro bij een reparatie aan huis
    3. gratis recycling
 
      1. Kijk op onze reparatie pagina voor meer informatie.
 
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping